NyhedUndskyld! … vil du være min prøvekanin?

Din hjemmeside, salgsmateriale, dit visitkort er gennemtænkt og toptunet.

Din salgs strategi følger tidens trend, du har tilmeldt dig et professionelt netværk og nu begår du så den klassiske præsentations fejl …

Du finder en sav og begynder staks at save den gren over, du sidder på! …

Dit fokus er vigtigt, når du præsenterer dig og din virksomhed i et professionelt erhvervs netværk.

Husk formålet med præsentationen er, at klæde dine tilhører på med viden om dig og din virksomhed, at videregive de stærke argumenter, som kan gøre møde deltagerne til dine gode ambassadører derude i deres eget netværk.

Så når du i din virksomheds præsentation fortæller, at det altså kun er 2 måneder siden, du startede din virksomhed med eget CVR nummer. Når du fortæller os, at indtil videre, er det kun lykkedes dig at få 3 kunder, at din virksomhed i øvrigt har adresse nede i din kælder, indtil du engang får råd til at leje kontorfaciliteter i byen, at din gamle bil tilmed brændte sammen på vej til dit første kundemøde …

Gang på gang har jeg desværre hørt eksempler som disse nævnt i virksomheds præsentationer. Det virker som om deltageren gør sig den største umage for at signalere en så lille og ubetydelig virksomhed som overhovedet muligt!

Du kunne lige så godt rejse dig og sige … "undskyld vil du være min prøvekanin?"

Skab tillid, vis din styrke. Se tilbage på din karriere, inden du blev selvstændig. Hvor mange år i branchen lægger til grund for din virksomhed?.

Din præsentation skal afspejle din lange erfaring, din viden og de resultater, du har skabt med dit know how.

Ret ryggen og præsenter dig med stolthed.

“Hvad er du den bedste, til at løse for hvilke kunder?"

Måske din selvstændighed netop giver dig friheden, til at løse udfordringerne for dine kunder, på nøjagtig den måde, som dine erfaringer viser, de bedst skal gøres.

Det kan godt være, du har en solovirksomhed, men du er ikke bare alene, hvis du har valgt et tæt samarbejde med professionelle virksomheder, hvis kompetencer supplerer dine kerneydelser.

De gode resultater med netværks samarbejde og kunderelationer er i høj grad baseret på tryghed og tillid til dig og din virksomhed.

Så der er jo ingen grund til at sætte dit lys under en skæppe … vel?

 

Pia Lajer.

Hvordan ved du, du er en god netværker?
- når du bliver tiltalt som en!
Pia Lajer
Følg os på Facebook

Skrevet d. 25/03-2014